کد خبر: 21
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
گلایه متولیان قرآنی از اختصاص اعتبارات قطره‌چکانی به حوزه قرآنی؛

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: متاسفانه علی‌رغم این که ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار براساس تفاهم‌نامه ابلاغیه دارالقرآن تبلیغات اسلامی برای استان اردبیل در نظر گرفته شده بود، اما با قرارگیری در آخرین ماه‌های سال، فقط ۳۰ میلیون تومان از این اعتبار تخصیص یافته و از محل فصل ۵ نیز هیچ اعتباری ارائه نشده است.

حجت الاسلام صابرحجت‌الاسلام والمسلمین عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: علی‌رغم این که استان اردبیل نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه به حوزه قرآنی است، اما متاسفانه آن طور که باید و شاید اعتباراتی به این استان برای رفع موانع توسعه حوزه قرآنی تخصیص داده نمی‌شود.

وی بیان کرد: بی‌شک امری لازم و ضروری است تا برای تامین و تخصیص اعتبارات با هدف حمایت از فعالان حوزه قرآنی تمهیدات ویژه‌ای در دستور کار باشد؛ همان طور که امیرالمومنین علی(ع) نیز از بیت‌المال به حافظان قرآن حقوقی در نظر می‌گرفتند و این مهم نشان دهنده اهمیت موضوع حمایت مالی برای حوزه قرآنی و رسیدن به تعالی و پیشرفت در جامعه است.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ضمن گلایه از موضوع اختصاص اعتبارات قطره‌چکانی برای حوزه قرآن استان اردبیل، گفت: متاسفانه علی‌رغم این که ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار براساس تفاهم‌نامه ابلاغیه دارالقرآن تبلیغات اسلامی، برای استان اردبیل در نظر گرفته شده بود، اما با قرارگیری در آخرین ماه‌های سال، فقط ۳۰ میلیون تومان از این اعتبار تخصیص یافته و از محل فصل ۵ نیز هیچ اعتباری ارائه نشده است.

لزوم تقویت‌سازی فعالیت‌های قرآنی توسط مسئولان

صابر بیان کرد: از وضعیت کنونی به شدت گلایه‌مندیم و از مدیریت ارشد استانی که فردی انقلابی، جهادی، قرآنی و فرهنگی است، به عنوان عضوی از جامعه قرآنی انتظار داریم تا نسبت به تقویت‌سازی و استحکام فعالیت‌های قرآنی و تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم طبق دستور و فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کند.

وی تصریح کرد: جامعه امروزی و کنونی و استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمند در حوزه قرآنی و قاریان و حافظان قرآن نیازمند توجه ویژه و اساسی بوده و بنده به عنوان خاک پای قاریان قرآن استان از فعالان این حوزه شرمنده‌ام.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: اخیرا برنامه‌ خوبی با پیامدهای ارزشمند در شورای عالی فرهنگی با هدف اعطای مدرک به حافظان قرآنی مصوب و در حال اجرایی شدن است که قبلا تخصصی بود و هم‌اکنون نیز ارزیابی و اعطای مدارک حفظ عمومی به حافظان قرآن هستیم که توسط دبیرخانه دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی و مصوبه جلسات ۲۵ و ۲۶ شورای توسعه فرهنگ قرآن در نظر گرفته شده است.

صابر بیان کرد: این مهم بر عهده و جزو وظایف ما است تا بتوانیم اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات لازم را برای حافظانی که اجزای مختلف قرآن را حفظ هستند در جهت دریافت مدرک حفظ عمومی محقق کنیم تا پس از امتحان و بررسی کمیته فنی، مدارک مورد تائید صادر و ارائه شود که این اقدام ارزشمند و مهم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

برگزاری چله قرآنی در اردبیل

وی تصریح کرد: برنامه‌ای نیز به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها در نظر گرفته شده که در این ارتباط نشست هماهنگی برنامه‌های قرآنی تحت عنوان «تربیت فاطمی، نسل سلیمانی در سایه‌سار قرآن» با حضور دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و قرآنی برگزار شده است.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: در این راستا نیز در نظر داریم به مدت چهل روز از شهادت سردار سلیمانی تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی چله قرآنی برگزار کنیم و دین خود را به ساحت شهید سلیمانی، همرزمانش و همه شهدای والامقام و علی‌الخصوص حضرت فاطمه زهرا(س) ادا کنیم.

captcha