کد خبر: 56
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴

برخی اعضای کاروان قرآنی اعزامی به کشور عراق روز گذشته دوم دی ماه بازدیدی از فعالیت های قرآنی حرم امامین کاظمین انجام دادند.

به گزارش ایکنا، کاروان اعزامی قاریان و حافظان بین‌المللی کشورمان طی روزهای گذشته به کشور عراق اعزام شدند تا در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به اجرای تلاوت در پنج استان عراق بپردازند.

روز گذشته دوم دی‌ماه تعدادی از اعضای این کاروان به دعوت از مرکز قرآن کریم آستان مقدس حرمین امامین کاظمین (ع) از فعالیت‌های قرآنی این مرکز بازدیدی به عمل آورده و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و اقدامات آن قرار گرفتند.

آستان مقدس حرمین امامین کاظمین دو مرکز دارالقرآن دارد که یک مرکز برای برگزاری محافل و جلسات انس با قرآن است که محل استقرار آن در داخل حرم است. دومین مرکز این حرم نیز برای برگزاری دوره های آموزشی اعم از حفظ تخصصی، تلاوت، صوت و لحن و ... دایر شده و محل استقرار آن در خارج از حرم است.

دارالقرآنی که در حرم استقرار یافته علاوه بر برگزاری محافل انس با قرآن یک کارگاه تعمیر مصاحف و کتب ادعیه نیز دارد که پس از تعمیر مجدد در اختیار جلسات و محافل قرار می‌گیرد.

اعضای کاروان قرآنی علاوه بر بازدید از فعالیت‌های این دو دارالقرآن و کارگاه تعمیر مصاحف شریف، در یک جلسه تخصصی حفظ قرآن کریم نیز حضور یافتند و تعدادی از اعضای کاروان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

بررسی روش‌های مختلف حفظ قرآن کریم و تبادل نظر بین اساتید حاضر در این کاروان بخش دیگری از برنامه‌های این بازدید بود.

همچنین در این بازدید مقرر شد همکاری‌های بیشتری بین دارالقرآن حرم امامین کاظمین با جامعه قرآنی ایران ایجاد شود و اعضای کاروان قرآنی نیز آمادگی خود را برای حضور بدون چشمداشت در محافل قرآنی این حرم اعلام کردند.

captcha