کد خبر: 5
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

نقش مهم استارتاپ‌‌ها در رشد تأمین مالی اسلامی + فیلم بنیانگذار استارتاپ منزل در کانادا گفت: تأمین مالی اسلامی، امروز یک صنعت سه تریلیون دلاری بوده و رشد آن در شرکت‌ها و کارگزاری‌ها بیش از ۱۰ درصد در سال است. بیشتر این رشد به استارتاپ‌ها وابسته است زیرا دیجیتالی‌ شدن تأمین مالی واقعاً اقبال عمومی بالایی دارد

به گزارش ایکنا، تأمین مالی اسلامی و زیرشاخه‌های آن مانند بانکداری اسلامی از جمله حوزه‌هایی است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران خُرد و کلان در کشورهای مختلف بوده است.
با این همه و با وجود ظرفیت‌های بسیار بالایی که حوزه تأمین مالی اسلامی برای رشد در کشورهای مختلف اعم از اسلامی و غیر اسلامی و مزیت‌های آن بر نظام تأمین مالی کلاسیک دارد، مسائلی مانند پیچیدگی‌ و عدم شناخت کافی باعث شده که پتانسیل بالای جذب مشتری همچنان بدون استفاده باقی بماند.
کانادا به عنوان یکی از کشورهایی که از مزیت تنوع نژادی و دینی به‌خوبی استفاده کرده است، در سال‌های اخیر به یکی از کشورهایی تبدیل شده که تأمین مالی اسلامی در آن به تدریج در حال جا افتادن در نظام اقتصادی است.
یکی از استارتاپ‌های مهم در کانادا که در حوزه فین‌تِک اسلامی فعالیت دارد، منزل (Manzil) نام دارد.
منزل در سال ۲۰۱۷ و در شهر تورنتو بنیان نهاده شد و تلاش دارد که علاوه بر مشتریان مسلمان، مشتریان غیر مسلمانی را که به سرمایه‌گذاری بر اساس مسائل اخلاقی اجتماعی علاقه دارند، به خود جذب کند. منزل، خود را «اولین نئوبانک کانادا؛ ارائه دهنده محصولات دارای گواهی حلال» می‌نامد.

captcha